Adana Otobüs Firmaları - OtobusFirmalari.com.tr

Adana Otobüs Firmaları

Adana otobüs firmaları telefon numaraları, bilet fiyatları, otobüs sefer saatleri ve Adana’ya giden otobüs firmaları tüm bilgileri burada!

Adana Otobüs Firmaları

Adana Otobüs Firmaları Telefon Numaraları

Adıyaman Gülaras

444 34 02
0322 428 29 16
A.Altıkat: 458 22 20

Adıyaman Ünal

0322 428 85 15

Aksu Turizm

444 44 46

Besni Ekspress

0322 428 72 28- 428 09 70

Best Van

0322 428 20 43 – 0533 954 60 29

Beydağı Seyahat

444 05 44
A.Altıkat: 0322 457 12 37 – 453 48 48

Bitlis Taç

0322 428 86 55

Çayırağası Vip

444 00 27

0322 429 49 68 – 428 31 76 – 428 31 77
Terminal: 454 06 65

Dadaş Turizm

444 25 00

Doğu Kars Otobüs İşletmesi

0322 428 43 67-428 43 68

Dörtyol: 363 44 77

Elazığ Murat

444 00 23
0322 428 87 75

Elazığlılar  Seyahat

444 44 23

Esadaş

444 00 25

Has Bingöl

444 22 12
0322 429 04 04
A.Altıkat: 459 21 00
Ceyhan Otogar:612 29 45

Hatay Günsas Turizm

444 02 28
Otogar: 0322 429 73 18

Hatay Nur Seyahat

Otogar: 0322 428 79 25
Ceyhan: 613 75 88

Hatay Pan Turizm

Otogar: 0322 429 03 92 – 428 25 71

Hazar Turizm

444 03 23

Otogar: 0322 429 00 23 –

Iğdırlı Turizm

Otogar: 0322 428 72 28

Isparta Petrol Turizm

Otogar: 0322 428 98 60
A.Altıkat: 454 05 28
Barajyolu: 226 20 20

İnci Turizm

Otogar:  444 44 38

Jet Turizm

Otogar:  444 0 277

Kadirli Seyahat

Otogar: 0322 428 10 22
Altıkat: 457 12 37
Kozan: 515 58 38- 516 53 54
Yüreğir: 324 55 26- 324 55 27

Kanberoğlu Seyahat

Otogar: 0322 429 05 80

Kent Turizm

Otogar:  444 00 38

Lider Turizm A.Ş

444 0 019
Merkez: 0322 458 11 94

Lider Elbistan

444 01 38
Otogar: 0322 429 00 23
Ceyhan: 612 06 36

Lider Muş Tur Turizm

Otogar: 0322 429 12 49

Lüks Afşınlılar

Otogar: 0322 428 86 55 – 0554 789 80 11

Lüks Batman Seyahat

Otogar: 444 21 72

Lüks Siirt Seyahat

Otogar: 0322 428 72 28
Ceyhan: 612 28 53

Malatya Kayısı Kent Turizm

444 49 44
Otogar: 0322 429 08 08 – 429 06 33
Altıkat: 454 40 38
Ceyhan: 611 53 42

Malatya Zafer Turizm

Otogar:  444 22 44

Martur  Turizm

Otogar: 0322 428 72 28 – 428 09 70

Muş Yolu Seyahat

Otogar: 0322 428 72 28 – 428 09 70

Nevşehirliler Seyahat

Otogar:  444 50 50

Özkaymak Turizm

Otogar: 0322 428 96 42
Altıkat: 457 12 37

Öz Elbistan Seyahat

Otogar: 0322 428 92 37

Öz Sivas Seyahat

Otogar: 0322 428 45 58
Ceyhan: 612 43 86

Özlem Bingöl Seyahat

444 23 12
Otogar: 0322 428 93 26
Altıkat: 363 44 71
Ceyhan: 612 28 53

Özlem Cizre Nuh Seyahat

Otogar: 444 47 73

Özlem Diyarbakır Seyahat

444 44 21
Otogar: 0322 428 42 17
Ceyhan: 612 06 36

Seç Turizm

444 44 27

Otogar: 0322 428 98

60

Altıkat: 453 53 20-

Siirt Petrol Turizm

444 00 56
Otogar: 0322 428 04 28
Ceyhan: 612 52 01- 612 26 06

Sivas Turizm

444 01 58
Otogar: 0322 428 72 28

Star Batman Turizm

444 72 72
Otogar: 0322 429 04 04 – 0533 209 50 10

Star Diyarbakır Seyahat

444 21 21
Altıkat: 0322 363 44 60
Ceyhan: 612 29 45

Şanlıurfa Astor Turizm

444 66 63
Otogar: 0322 428 97 17- 530 343 04 25

Şanlıurfa Cesur Turizm

Otogar: 0322 428 38 38

Tokat Seyahat

Otogar: 444 11 60
Altıkat: 458 22 20

Topçam Turizm

444 00 60
Otogar: 0322 428 14 79
Altıkat: 457 12 37

Turay Turizm

Otogar: 0322 428 86 55- 428 24 04
A.Altıkat: 458 22 20

Van Erciş İtimat Turizm

444 00 87

Otogar: 0322 428 40 11 – 428 40 35

Van Gölü Turizm

Otogar: 444 65 65
Ceyhan: 0322 612 06 36

Yeni Can Dersim Tuncelililer Seyahat

444 00 62
Otogar: 0322 429 76 22

Yeni Diyarbakır Seyahat

Otogar:  444 06 21

Yeni Midyat Seyahat

444 47 34
Otogar: 0322 428 09 50- 429 22 73
Altıkat: 363 12 67
Gsm: 0544 798 49 82

İldeki gerçek kentler ya Adana ve Ceyhan gibi ovada, ya Kozan, Kadirli ve Osmaniye gibi ovayla dağların eşik alanlarının birleştiği yerlerde; ya da buralara yakın noktalarda yer almışlardır. Ceyhan’ın nüfusu daha 1935’te 10.000 dolayındadır. 10.000 nüfus eşiğini Osmaniye 1940’ların ortasında, Kozan 1955’lerde, Kadirli 1959-1960’da, Bahçe’ye bağlı Haruniye ve Hacılar 1970’te, Bahçe ilçesi ve Kozan’ın bucaklarından İmamoğlu 1975’te aşmıştır. Adana-Ceyhan çizgisinin güneyinde de, kentsel merkez bulunmamaktadır. Özellikle, Adana-Karataş arasının bir bölümünün bundan 30-40 yıl önce bataklık ve sıtmalık alanlardan biri olması, burada önemli bir merkez kurulmasına engel olmuştur. Bataklıklar kurutulup, sıtmanın önü alındıktan sonra da, Adana’nın ekonomik mesafe olarak yakınlığı bu yörede bir kentsel merkez oluşmasını önlemiştir. Ceyhan nüfusunun büyüklüğü ve ekonomik mesafelerin yakınlığı da Yumurtalık yöresinde aynı etkiyi yapmıştır. Toroslarda ve Toros eşiklerinde kalan alanlar, il ortalamasının altında bir büyüme hızı göstermişlerdir. Yukarıda da işaret edildiği gibi Feke, Karaisalı, Saimbeyli ve Tufanbeyli bu kümeye girer.

Bunlardan Saimbeyli 1960-1965 ve 1975-1985 döneminde bir canlılık göstermiş, ilçe nüfus artış hızı Adana il ortalamasının altında olmakla birlikte, ülke nüfus artış hızının üzerinde olmuştur (Tablo 28). Bu dağlık yörelerde doğurganlık oranının en azından ülke ortalaması düzeyinde olduğu kabul edilirse, buralardan ilçe dışına göçler olduğu kesindir. Zaman zaman Adana-Ceyhan çizgisinin güneyindeki Karataş, Yumurtalık yörelerinden de göçler olmuştur. Büyük ilçelerden Kadirli ve Kozan’ın kentsel nüfus artış hızları 1940’lardan beri Türkiye ortalamasının üstünde seyretmiştir. Kadirli’nin kentsel nüfusu 1970’e değin il ortalamasının da üstündedir ve ilçe merkezi, ilde en yüksek hızla büyüyen merkezdir. Kadirli’de kırsal nüfus da 1965’e değin yüksek bir hızla artmış, 1965 döneminden sonra ise, büyük bir durgunluk göstermiştir. 1960-1980 döneminde Kadirli’nin yıllık kırsal nüfus artış hızı sadece %0,5 olmuştur. Bu ildeki en düşük artış oranıdır.

Tarımda makineleşmenin yoğunlaşması, büyük toprak mülkiyetinin egemen olduğu çevrede, tarımın işgücü emme potansiyelini iyice düşürmüş ve kırsal alandan net göç başlamıştır. Aynı şey, 1965 sonrası Kozan için de söz konusudur. Adana’nın nüfus gelişmesi bakımından en ilginç ilçelerinden biri Ceyhan’dır. Ceyhan, yukarıda da değinildiği gibi, 1930’lu yıllarda ilin ikinci büyük kentidir. Kent 1940-1950 döneminde ilin, Kadirli’den sonra en hızlı büyüyen merkezidir. Ama, kentin büyüme hızı 1950-1960’dan sonra görece olarak hayli düşük olmuş, 1975-1980 döneminde ise büyüme hızı gerilemiştir. 1960’iarda İmar ve İskân Bakanlığı’nca yapılan çalışmalarda, 1980 ortalarına doğru nüfusu 100.000’i aşacağı kestirilen Ceyhan’ın nüfusu 1985’te, son gelişmelere göre, bunun ancak üçte ikisi kadar olacaktır. Ceyhan’daki bu olumsuz gelişmelere, birbiriyle ilişkili iki neden gösterilebilir. Ceyhan ekonomisi,tarıma dayalı sanayiye ve çevredeki kırsal alana sunulan hizmetlere dayanmaktadır. Ceyhan’da tarıma, özellikle pamuk işlemeye dayalı sanayileşme 1950 ve 1960’larda tamamlanmıştır. Kentteki sanayinin daha fazla işgücü emmesi sanayinin çeşitlenmesine bağlıdır.

Sanayinin çeşitlenebilmesi için gerekli hammadde yakın çevrede yoktur. Pazara dönük sanayiler için ise hemen 40 km batıdaki ve nüfusu (1970 yılında) Ceyhan’ınkinden yedi kat daha fazla olan Adana daha uygundur. Adana’nın yakınlığı Ceyhan için bir nevi dışsal eksi ekonomi yaratmakta ve sanayinin kentte çeşitlenip büyümesini olumsuz yönde etkilemektedir. Ayrıca, Mersin limanının Adana batısında olması, ithalat ve ihracatın, Adana ve batısındaki sanayiler için daha kolay, daha ucuz olması, kentin sanayileşmesinde olumsuz bir etki yaratmaktadır. 1945-1955 arası hızlı büyüyen Ceyhan’ın kırsal nüfusu da 1955’ten sonra yavaş artmış ve 1955-1960 ile 1965-1970 dönemlerinde pek az büyüme göstermiştir. 1975- 1980 dönemi dışında Ceyhan’ın kırsal kesimi 1955’ten sonra net göç vermiştir. İlde, 1955-1980 arasında en hızlı büyüyen kesim Çukurova’nın doğu ucundaki Bahçe-Osmaniye yöresidir. Bahçe ilçesinin nüfusu, 1950’de 1.000 değilken, 1980’de 12.400’e ulaşmış ve ilçe merkezinin hemen yakınında, nüfusu 1975’te 26.000’i aşkın Haruniye-Hacılar kent çifti türemiştir. Ayrıca, Bahçe kırsal kesimi 1940’lardan buyana net göç alagelmiş sayılı yerlerden biridir. Osmaniye ise, 1940’dan bu yana Türkiye ortalamasının, çoğu zaman da il ortalamasının üstünde, bir kentsel büyüme hızı göstermiş ve nüfusu 1935’te 8.800’den 1980’de 84.200’e çıkmıştır. Bugün Osmaniye, ilin ikinci büyük kentidir (1980). Kırsal nüfus büyüme hızı, net göç verdiği 1965-1975 dönemi dışında, Türkiye ortalamasının, 1935-1945 ve 1950-1965 arasında da Adana kırsal kesim ortalamasının üstünde seyretmiştir. 1935-1945 arası kırsal nüfustaki artış hızının il geneline oranla yüksek olmasının bir nedeni ilin öbür ovalık yörelerini etkileyen sıtmanın burayı etkileyememesidir.

Osmaniye-Bahçe kesiminde kentsel merkezlerin hızlı büyümesinin en büyük nedeni, buralarda pamuk ve narenciye tarımına dayanan sağlam bir ekonomik temelin oluşmuş olmasıdır. Ama bu, Osmaniye’nin büyümesini açıklamaya yetmez. Osmaniye’nin kent olarak hızlı büyümesi, Çukurova’daki öbür büyük kentlere göre konumunun özelliklerinden gelmektedir. Kent, Adana’ dan yaklaşık 80 km, Gaziantep’ten de 132 km uzaktadır ve ikisi arasında yer almıştır. İki büyük merkezin yaratabileceği dışsal eksi ekonomilerden etkilenmeyecek kadar uzak, ama bu iki kentte yaratılan birçok dışsal ekonomilerden ve hizmetlerden kolaylıkla yararlanabilecek kadar onlara yakın bir konumdadır. Bu da, bazı sanayilerin ve hizmetlerin gelişmesi için Osmaniye’yi ideal bir merkez durumuna getirmektedir. Büyük ölçüde bu özelliği nedeniyle, ilin yerleşme düzeni bölümünde de belirtildiği gibi, Osmaniye dördüncü kademe merkez işlevleri göstermektedir. Bahçe ve Haruniye Hacılar, kentin etki alanındaki üçüncü kademe merkezlerdir. Osmaniye’nin kendi ilçe sınırları içinden ve Bahçe ilçesinden yönelen hizmet talebi, bu ilçenin nüfus artış hızını yüksek düzeyde tutan nedenlerden biridir.

Doğu Çukurova’nın önümüzdeki yıllarda Aslantaş Barajı’ndan yararlanarak sulanması kentin büyümesini hızlandıracaktır. Ayrıca, 1970’lerin sonlarına doğru çalışmaya başlayan İskenderun Demir Çelik Tesisleri’nin kente yakın olması, burada demir çelik işlemeye dayalı bazı iş kollarının gelişmesine elverişli bir ortam yaratmaktadır. Karayolu ve demiryolu bağlantıları iyi durumda olan kent, ileride kurulabilecek bu sanayilerden hız alarak büyüyebilecektir. Kentin 10 km batısında ve İskenderun- Adana demiryolunun kavşak noktasında bulunan Toprakkale’nin hızla büyüyerek Osmaniye’yle bir kent bütünü oluşturacağı söylenebilir. Bölgedeki en büyük merkez Adana kentidir. Kentin nüfusu 1935’te 130.500’den 1975’te 541.600’e yükselmiştir. 1980 sayımına göre nüfus 665.700’dür. Gerçekte kent bütünü içine giren, ama istatistiklerde kırsal alan sayılan yörelerin nüfusu hesaba katıldığında, kent nüfusu 700.000’e ulaşabilir. Adana, Cumhuriyetten bu yana ülkenin dört büyük kentinden biri olagelmiştir. Bugün İstanbul, Ankara ve İzmir’den sonra dördüncü büyük kenttir. Ülke düzeyinde ekonomik olanakların gelecekteki dağılımı da düşünülecek olursa, kent, ileride de dördüncü büyük merkez olmayı sürdürecektir. Dört büyük kent arasında Adana uzun süredir Ankara’dan sonra, 1965-1970 dönemi dışında, en hızlı büyüyen kent olagelmiştir. Bölgeye yapılmakta olan yatırımlar ve kentin etki alanındaki yerlerde ve özellikle Güneydoğu Anadolu’daki tarımsal ekonomik tabanda olabilecek gelişmeler gözönünde tutulursa, kentin gelecekte de yüksek bir hızla büyümesi beklenebilir. Kırk yıldır süregelen ve Türkiye ortalamasının çok üstünde seyreden büyüme sonucu, ilde nüfus yoğunluğu hızla artmıştır.

1940’larda Türkiye ortalamasının altında olan nüfus yoğunluğu, 1950lerde ülke ortalamasını geçmiş ve 1960’da 44’e ulaşmıştır Aynı tarihte, ülke nüfus yoğunluğu 36’dır. 1960-1980 arası ülke nüfus yoğunluğu üçte iki arttığı halde, Adana’da 1960 düzeyinin iki katma çıkmıştır. İl içindeki nüfus yoğunluğunun en hızlı arttığı yerler, nüfusta daha önce irdelenen artışa koşut olarak, sırasıyla Merkez ilçe, Karataş, Bahçe, Osmaniye ve Ceyhan’dır. Nüfus yoğunluğu 1960 ile 1980 arasında Merkez ilçede 177’den 421’e, Osmaniye’de 61’den 131’e, Bahçe’de 51’den 118’e, Ceyhan’da 64’ten 102’ye, Karataş’ta 22’den 52’ye yükselmiştir. Karataş’taki artışın büyük bir bölümü son beş yılda olmuştur. Feke, Karaisalı, Kadirli, Pozantı. Saimbeyli, Tufanbeyli ve Yumurtalık’taki nüfus yoğunluk artış hızı, Türkiye ortalamasının altındadır. Bu ilçelerden Kadirli dışındakilerde, nüfus yoğunluğu ülke ortalamasından daha düşüktür. İlk gruptaki ilçelerle İkinciler arasındaki nüfus yoğunluk farklarının, ekonomik büyüme potansiyellerindeki değişme nedeniyle, önümüzdeki kısa ve orta dönemde daha da artacağı beklenebilir.

Otobüs Firmaları
Yazar:
Melih Sönmez
Tarih:
Nereden Nereye:
Adana Otobüs Firmaları Telefon Numaraları
Derecelendirme:
5